Zdravý životní styl spočívá v dostatku pohybu a spánku. Tajemství nejen štíhlé postavy, ale i aktivního fungování mozku a paměti se skrývá především za výběrem těch správných potravin. Vhodná strava složená z minerálů a vitamínů pomůže tělu zůstat ve skvělé psychické i fyzické kondici co nejdéle. Jaké jsou ty nejlepší potraviny pro Váš mozek? Řadí se mezi ně brokolice, vlašské ořechy, borůvky, ryby či zelený čaj.

  1. Brokolice

Brokolice pozitivně působí na mozek

V brokolici najdeme opravdu velké množství živin, které jsou mimořádně úspěšné pro naše zdraví. Brokolice pomáhá obsahem vitamínu A, C, kyseliny listové, vlákniny či vápníku. Brokolice účinně podpoří naši mozkovou aktivitu, ale vyplatí se jí konzumovat i jako prevenci proti rakovině, na regulaci krevního tlaku, snižování cholesterolu či uchování zdravého nervového systému. Brokolice jako vhodná potravina pro zlepšením mozkové aktivity je zejména díky vysokému podílu draslíku. Brokolice obecně patří mezi vysoce dietní potraviny a tak velice vhodně udržuje trávicí systém v pořádku.

 

 

  1. Vlašské ořechy

Vlašské ořechy

Vlašský ořech tvoří součást středomořské stravy již celá tisíciletí. Vlašské ořechy patří společně s dalšími ořechy k jednomu z nejvýznamnějších rostlinných zdrojů živin. Vlašské ořechy se mohou chlubit vysokým obsahem mastných kyselin, ale také dobrým zdrojem vitaminu B1, B2, B3 a B6. Právě vitamin B1 přispívá rovnováze nervové soustavy. Navíc se vlašské ořechy podílejí na prevenci celé řady civilizačních nemocí jako deprese, stres, stravy podrážděnosti i nadměrná únava. Pozor ale na obsah tuku, s vlašskými ořechy tedy spíše po malých dávkách, spolu s para ořechy nepatří k těm nejdietnějším.

 

  1. Borůvky

Borůvky

Borůvky jsou často zmiňované jako zázračná potravina. Nejnovější vědecké poznatky přímo spojují účiny plodů borůvek se zpomalením procesů stárnutí a projevů demence u Alzheimerovy choroby. Dieta obohacená o extrakt z borůvky černé má chránit především část zvanou hipotamus a také paměťové buňky. Mísa borůvek denně jen tak pro chuť nebo třeba do jogurtu tak výrazně zvyšuje kvalitu života.

 

 

  1. Ryby

RybyKonzumace rybího masa výrazně podporuje zdraví mozku. Látky obsažené v rybím mase se totiž těžko hledají jinde. Podle mnohých výzkumů strava doplněná o pravidelný příděl rybího masa člověka doslova omlazuje a jejich mozek se podobá mozku o 4 roky mladším lidem. Rybí maso je ideální potravina pro Váš mozek zejména kvůli vysokému obsahu omega-3 mastných kyselin v krvi, zejména kyseliny dokosahexaenové (DHA), která snižuje riziko propuknutí Alzheimerovy choroby až o 39 %.

 

 

  1. Jablka

jabkko

Černým koněm seznamu nejlepších potravin pro Váš mozek jsou jablka. Přítomnost čerstvých jablek ve Vaší stravě může zlepšit paměť a udržovat Váš mozek svěží co nejdelší dobu. Účinky antioxidantů přímo v jablkách snižují záněty v mozku a akumulaci toxinů.